Jotkut opettajat jättävät niin pysyvän vaikutuksen, että tunnistamme heidät vielä 30 vuoden jälkeenkin, kun taas toiset haalistuvat kokonaan muistista. Joidenkin opettajien ansioluettelot päätyvät heitettäviksi roskiksiin, hautautumaan työpöydän laatikoihin tai katoamaan roskapostikansioihin. Mutta sitten on niitä, jotka saavat sinut palkatuksi heti.
Tässä artikkelissa näet useita työelämävalmiita opetus-CV:itä. Oppaan loppuosa opettaa sinulle, kuinka kirjoittaa oma CV, jota ei lähetetä luokan taakse. Opit myös kirjoittamaan asiantuntevan opetus-CV-pohjan.
Luo tehokas ansioluettelo minuuteissa.Valitse ammattimainen ansioluettelopohjaja täytä jokainen osio hetkessä käyttämällä valmiita sisältöjä ja asiantuntijoiden vinkkejä.
Intohimoinen ja dynaaminen kuvataide- ja muotoiluopettaja, jolla on yli 7 vuoden kokemus kiinnostavien ja innovatiivisten oppituntien pitämisestä 3. ja 4. luokalla, jopa 31 oppilaan ryhmille. Myötävaikutti Clapham Academyn saavuttamaan Ofsted-arvosanan "Erinomainen". Sai jatkuvasti tunnustusta erinomaisuudesta oppituntien suunnittelussa ja toteutuksessa. Ohjasi menestyksekkäästi useita 4. luokan oppilaita palkintokorokkeille alueellisissa taidekilpailuissa. Etsin nyt uusia haasteita monimuotoisemmassa ja nopeatempoisemmassa keskustan kouluympäristössä.
Työkokemus
Taide- ja muotoiluopettaja
Clapham Academy, Helsinki
Syyskuu 2017–nykyhetki
Toteutti KS3- ja KS4-kansallisia opetussuunnitelmia, mukaan lukien GCSE-taiteen ja muotoilun, enintään 31 oppilaan luokille.
Suunnittelin ja toteutin luovia tuntisuunnitelmia, jotka kannustivat vapaaseen ilmaisuun KS3-tasolla, minkä seurauksena taiteen ja muotoilun opintoja valitsevien oppilaiden määrä kasvoi 21 % GCSE-tasolla.
Osallistuti KS4-oppilaita interaktiivisten ryhmäopetusten ja kohdennetun yksilötyön yhdistelmällä, mikä johti A*–C-arvosanan nousuun 72 prosentista 91 prosenttiin GCSE-taiteen ja suunnittelun opintojaksolla.
Tein yhteistyötä kollegoiden kanssa riskiryhmään kuuluvien oppilaiden tukemiseksi ja kehitin välituntien ja koulun jälkeisten taidetuokioiden ohjelman, mikä johti parempaan oppilaiden sitoutumiseen.
Luotiin johdonmukainen viestintä vanhempien kanssa kouluportaalin kautta, mikä osaltaan vähensi oppilaiden poissaoloja 35 %.
Neuvottelin merkittävän alennuksen piirustuspöydän irtotavarana ostamisesta ja Adobe Photoshop -lisensseistä, mikä säästi koululle 3 500 puntaa.
Myötävaikutti koulun saavuttamaan 'Erinomaisen' Ofsted-luokituksen tänä aikana.
Koulutus
PGCE Taide ja muotoilu, QTS, syyskuu 2015–kesäkuu 2016
Ulkona ja kokemuksellisesti tapahtuva oppiminen : Taitava suunnittelemaan käytännönläheisiä ulkotaidekokemuksia, jotka inspiroivat luovuuteen ja yhdistävät oppimisen tosielämän konteksteihin.
Luova oppituntien suunnittelu : Taitava luomaan innovatiivisia ja innostavia taidetunteja, jotka vastaavat oppilaiden monimuotoisiin tarpeisiin ja kannustavat tutkimaan.
Digitaalisen taiteen ja teknologian integrointi : Kokemusta digitaalisten työkalujen ja ohjelmistojen hyödyntämisestä taiteellisten tekniikoiden parantamiseksi ja modernin teknologian integroimiseksi luokkahuoneeseen.
Konfliktienratkaisu : Taitava edistämään yhteistyöhön perustuvaa ja tukevaa ympäristöä ratkaisemalla konflikteja tehokkaasti ja edistämällä myönteistä vuorovaikutusta.
Luokkahuoneen hallinta ja sitouttaminen : Taito ylläpitää organisoitua, dynaamista ja osallistavaa luokkahuonetta, joka edistää osallistumista ja oppimisintoa.
Palkinnot ja saavutukset
Alueellisen taidekilpailun menestys : Ohjasin kolme oppilasta palkintokorokesijoille Kaakkoisen alueellisessa taidekilpailussa vuosina 2021, 2022 ja 2023.
Opetuksen erinomaisuuspalkinto : Sai Clapham Academyssa "Erinomaisen opettajan palkinnon" vuonna 2022 innovatiivisesta oppituntien suunnittelusta ja erinomaisista GCSE-tuloksista.
Ammatillinen kehitys
Inklusiiviset koulutusstrategiat (2023): Suoritti täydennyskoulutuskurssin inklusiivisuuden edistämisestä ja neuromonimuotoisten oppijoiden tukemisesta taidekasvatuksessa.
Digitaalisen suunnittelun edistyneet tekniikat (2022): Osallistuin koulutustyöpajaan Adobe Creative Cloud -työkalujen käytöstä taideprojekteissa.
Luova ulkoilmaoppiminen (2021): Osallistuin ammatilliseen kehitysohjelmaan, jossa käsiteltiin luonnon ja ulkoilmaelementtien sisällyttämistä taidetunneille.
Varhaiskasvatuksen kasvattajan CV-esimerkki
Cerys Morgan
Varhaiskasvatuksen opettaja
29 Bloomfield Lane
Brighton, BN1 2EH
07988 564 323
cerys.morgan@edumail.fi
Henkilökohtainen lausunto
Omistautunut varhaiskasvatuksen opettaja, jolla on 6 vuoden kokemus nuorten oppijoiden tukemisesta alkuvaiheessa. Hänellä on todistetusti näyttöjä innostavien, leikillisten oppimisympäristöjen luomisessa, jotka tukevat kognitiivista, sosiaalista ja emotionaalista kehitystä. Hän otti onnistuneesti käyttöön kaksikielisen satutuokio-ohjelman, joka paransi muiden kuin äidinkielisten puhujien kielitaitoa.
Työkokemus
Varhaiskasvatuksen opettaja
Pikku Tutkijoiden Lastentarha, Brighton
Syyskuu 2017–nykyhetki
Suunnitteli ja toteutti kaksikielisen satutuokio-ohjelman, joka paransi englanninkielisten lasten kielen ymmärtämistä 30 %:lla.
Johti aistipuutarhaprojektia, joka kannusti tutkimaan ja oppimaan luonnon kautta, minkä seurauksena ulkoiluaktiviteetit lisääntyivät 25 %.
Teki yhteistyötä vanhempien kanssa räätälöityjen kehityssuunnitelmien laatimiseksi erityistarpeisille lapsille, mikä johti mitattavissa olevaan sosiaalisten ja motoristen taitojen paranemiseen.
Järjestettiin yhteisötyöohjelmia, mukaan lukien ”Vanhemmat ja taaperot” -työpajoja, jotka lisäsivät vanhempien osallistumista 40 %.
Tuki johtaville opettajille päivittäisissä toiminnoissa, kuten kerhotoiminnassa, askarteluun ja ulkoleikkeihin, mikä osaltaan paransi lasten kokonaistyytyväisyyttä 15 %.
Avusti varhaisen lukutaidon ohjelman kehittämisessä, joka paransi esikoululaisten lukuvalmiutta 20 prosentilla.
Koulutus
Varhaiskasvatuksen perustutkinto
Brightonin metropolialuekorkeakoulu
Syyskuu 2013–kesäkuu 2015
Taidot
Leikkiin perustuva oppiminen : Osaa suunnitella ja fasilitoimaan mukaansatempaavia, kehityksellisesti sopivia leikkitoimintoja, jotka edistävät luovuutta, sosiaalisia taitoja ja kognitiivista kehitystä.
Vanhempien ja opettajien yhteistyö : Osaa rakentaa vahvoja suhteita vanhempiin tehokkaan viestinnän ja tiimityön avulla lasten kasvun ja oppimisen tukemiseksi.
Lapsen kehityksen arviointi : Kokemusta kehityksen virstanpylväiden havainnoinnista, dokumentoinnista ja arvioinnista koulutusmenetelmien räätälöimiseksi ja yksilöllisen tuen tarjoamiseksi.
Monikielinen koulutus : Taitava sisällyttämään useita kieliä jokapäiväiseen oppimiseen, edistämään osallisuutta ja parantamaan kieli- ja kulttuuritietoisuutta.
Aisti- ja ulkoiluaktiviteetit : Taitava luomaan käytännönläheisiä aisti- ja ulkoilukokemuksia, jotka herättävät uteliaisuutta, parantavat motorisia taitoja ja edistävät yhteyttä luontoon.
Harrastustoiminta
Vapaaehtoinen tarinankertoja Brightonin kirjaston ”Tarinoita taaperoille” -ohjelmassa
Vuosittaisen ”Pikkutaiteilijat” -näyttelyn järjestäjä Little Explorers -lastentarhassa
Näit juuri esimerkin asiantuntevasta opettajan CV:stä. Tutustu nyt muihin opettajan CV-esimerkkeihin, jotka on räätälöity erilaisiin opetustehtäviin:
Luova ja innostunut alakoulun opettaja, jolla on 8 vuoden kokemus monipuolisen opetussuunnitelman toteuttamisesta 1. ja 2. avainvaiheen oppilaille. Vaikutti merkittävästi lukutaidon nostamiseen 22 %:lla ottamalla käyttöön vertaislukuohjelman. Tavoitteenani on tuoda raikas ja innovatiivinen lähestymistapa opetukseen dynaamisessa Edinburghin alakoulussa.
Työkokemus
alakoulun opettaja
Roseburnin alakoulu, Edinburgh
Syyskuu 2016–nykyhetki
Otettiin käyttöön vertaislukuohjelma, joka nosti KS2-oppilaiden lukutaitoa 22 % yhden lukuvuoden aikana.
Kehitin monialaisen projektin, joka integroi historiaa ja taidetta, minkä tuloksena oppilaiden sitoutuminen oppitunneilla kasvoi 35 %.
Perustimme koulun jälkeisen koodauskerhon, joka houkutteli yli 50 % KS2-oppilaista ja paransi heidän digitaalista lukutaitoaan.
Johdin koulun siirtymistä paperittomaan kotitehtäväjärjestelmään, vähentäen paperin käyttöä 40 % ja parantaen kotitehtävien palautusastetta 25 %.
Opetusassistentti
Pyhän Marian alakoulu, Edinburgh
Syyskuu 2014–elokuu 2016
Tuettu luokkahuonetoiminta keskittyen pienryhmätyöskentelyyn, joka johti 15 %:n parannukseen matematiikan tuloksissa heikommin menestyvillä oppilailla.
Avusti kouluretkien ja tapahtumien järjestämisessä ja edisti koulun toiminnan sujuvuutta kokonaisuudessaan.
Lukutaidon kehittäminen : Osaa edistää luku-, kirjoitus- ja ymmärtämistaitoja jäsenneltyjen ja kiinnostavien aktiviteettien avulla, jotka on räätälöity oppilaiden erilaisille kyvyille.
Oppiainerajoja ylittävä opetus : Taitava integroimaan oppiaineita luodakseen yhtenäisiä oppimiskokemuksia, jotka edistävät kriittistä ajattelua ja tiedon soveltamista käytännössä.
Digitaalinen lukutaito : Kokemusta opiskelijoiden keskeisten digitaalisten taitojen opettamisesta, mukaan lukien turvalliset verkkokäytännöt, tutkimus ja opetusohjelmistojen käyttö.
Luokkahuoneteknologian integrointi : Taitava hyödyntämään teknologiaa, kuten interaktiivisia tauluja ja oppimisalustoja, opetuksen tehostamiseksi ja luokkahuonekokemuksen rikastuttamiseksi.
Oppilaiden osallistamisstrategiat : Osaa toteuttaa luovia ja osallistavia tekniikoita opiskelijoiden kiinnostuksen ylläpitämiseksi, osallistumisen kannustamiseksi ja myönteisen oppimisympäristön tukemiseksi.
Koordinaattori, Koulun vihreä aloite Roseburnin ala-asteella, 2020–2022
Esimerkki yläasteen opettajan ansioluettelosta
Ayla Kensington
Yläasteen opettaja
Regent-katu 12 Manchester, M1 1AD 07734 558 990
ayla.kensington@teachmail.fi
Henkilökohtainen lausunto
Erittäin motivoitunut yläasteen opettaja, joka on erikoistunut englannin kirjallisuuteen ja kieleen 10 vuoden kokemuksella. Nosti onnistuneesti Ashtonin lukion GCSE-kokeiden läpäisyastetta 75 prosentista 92 prosenttiin. Sitoutunut herättämään oppilaissa rakkautta kirjallisuuteen innovatiivisten opetusmenetelmien ja harrastusten avulla.
Työkokemus
Englanninopettaja
Ashtonin lukio, Manchester
Syyskuu 2014–nykyhetki
Nostimme GCSE-englannin läpäisyastetta 75 prosentista 92 prosenttiin ottamalla käyttöön kohdennettuja interventioistuntoja ja käyttämällä datalähtöisiä opetusstrategioita.
Johti koulun väittelyjoukkueen alueellisiin mestaruuskilpailuihin ja voitti tittelin kahtena peräkkäisenä vuonna.
Kehitin luovan kirjoittamisen kerhon, joka tuotti julkaistun antologian opiskelijoiden töistä ja edisti opiskelijoiden osallistumisen kasvua englanninkielisiin harrastuksiin 50 %.
Toteutettiin pandemian aikana yhdistelmäoppimista, mikä varmisti 95 %:n opiskelijoiden läsnäoloasteen virtuaalitunneilla.
Englannin ja draaman opettaja
Rivingtonin akatemia, Bolton
Syyskuu 2010–elokuu 2014
Opetti englantia ja draamaa 3. ja 4. luokan oppilaille ja saavutti keskimäärin 85 %:n arvosanat A*-C GCSE-englannista.
Ohjattu vuosittainen koulunäytelmä, mikä lisää oppilaiden osallistumista draamatoimintaan 40 %.
Järjestin runoustyöpajoja yhteistyössä paikallisten kirjailijoiden kanssa, mikä edisti oppilaiden luovaa ilmaisua ja kirjoitustaitoja.
Koulutus
PGCE:n toisen asteen koulutus, QTS
Manchesterin metropoliyliopisto
Syyskuu 2009–kesäkuu 2010
BA (Hons) englannin kirjallisuus
Manchesterin yliopisto
Syyskuu 2006–kesäkuu 2009
Sertifioinnit
CELTA (todistus englannin opettamisesta muiden kielten puhujille), 2020
Lasten turvaaminen koulutuksessa, taso 2, 2021
Taidot
GCSE- ja A-tason opetussuunnitelman toteutus : Taitava suunnittelemaan ja toteuttamaan kiinnostavia oppitunteja GCSE- ja A-tason standardien mukaisesti varmistaen, että opiskelijat saavuttavat vahvat akateemiset tulokset.
Opetussuunnitelman ulkopuolisten ohjelmien kehittäminen : Taitava luomaan ja johtamaan opetussuunnitelman ulkopuolisia aktiviteetteja, jotka edistävät opiskelijoiden oppimista, luovuutta ja henkilökohtaista kasvua.
Yhdistelmä- ja verkko-oppiminen : Kokemusta digitaalisten työkalujen ja alustojen integroinnista yhdistettyjen ja verkko-oppimisympäristöjen tukemiseksi varmistaen saavutettavuuden ja innostavuuden.
Oppilaiden sitoutuminen ja motivointi : Osaa käyttää strategioita toisen asteen oppilaiden inspiroimiseksi ja motivoimiseksi sekä edistää myönteistä ja tuottavaa luokkahuoneilmapiiriä.
Julkisen puhumisen ja väittelyvalmennus : Taitava ohjaamaan opiskelijoita kehittämään itseluottamusta, kriittistä ajattelua ja tehokasta viestintää julkisen puhumisen ja väittelyharjoitusten avulla.
Harrastustoiminta
Koululehden neuvonantaja, 2017–nykyhetki
Koulun väittelyseuran perustaja ja johtaja, 2015–nykyhetki
Vastavalmistuneen opettajan CV-esimerkki
Rory Fletcher
Vastavalmistunut opettaja
Claremont Road 83 Bristol, BS7 8DG 07854 323 875
rory.fletcher@teachmail.fi
Henkilökohtainen lausunto
Innostunut, vastavalmistunut opettaja (NQT), jolla on vahva perusta luonnontieteiden opetuksessa. Suorittanut hiljattain PGCE-tutkinnon ja QTS-tutkinnon, ja hankki käytännön kokemusta kiinnostavien ja eriytettyjen oppituntien antamisesta 3. ja 4. luokan oppilaille. Innokas soveltamaan innovatiivisia opetustaitoja ja -tietoja kokopäiväisessä opettajan roolissa edistyksellisessä yläkoulussa Bristolissa.
Työkokemus
Luonnontieteiden opettaja (NQT)
Hillcrestin lukio, Bristol
Syyskuu 2023–nykyhetki
Suunnitteli ja toteutti käytännönläheisiä tiedeopetustunteja kansallisen opetussuunnitelman mukaisesti.
Kehitettiin eriytettyjä oppimissuunnitelmia eritasoisten oppilaiden tarpeisiin, mikä paransi luonnontieteiden arviointituloksia 15 %.
Johti menestyksekkäästi tiedekerhoa, jossa 10 oppilasta kilpaili alueellisessa STEM-kilpailussa.
Opettajaopiskelija (harjoittelu)
Bishopstonin lukio, Bristol
tammikuu 2023–kesäkuu 2023
Avusti 3. ja 4. luokan luonnontieteiden opetuksessa, hankkien kokemusta luokkahuoneen hallinnasta ja oppituntien suunnittelusta.
Tuki pääopettajaa oppilaiden valmentamisessa GCSE-tieteiden kokeisiin keskittyen keskeisten käsitteiden vahvistamiseen.
Osallistuin vanhempainiltoihin ja annoin palautetta oppilaiden edistymisestä ja kehittämisstrategioista.
Koulutus
PGCE:n toisen asteen tiede, QTS
Bristolin yliopisto
Syyskuu 2022–kesäkuu 2023
Biologian kandidaatti (Hons)
Exeterin yliopisto
Syyskuu 2019–kesäkuu 2022
Sertifioinnit
Sertifioitu STEM-lähettiläs, 2023
Lasten suojelu, taso 1, 2022
Taidot
Tieteen opetussuunnitelman toteutus : Taitava esittämään mukaansatempaavia ja hyvin jäsenneltyjä oppitunteja, jotka ovat luonnontieteiden opetussuunnitelman standardien mukaisia uteliaisuuden ja kriittisen ajattelun herättämiseksi.
Luokkahuoneteknologian integrointi : Taitava hyödyntämään opetusteknologiaa oppimiskokemusten parantamiseksi ja monimuotoisten oppilaiden tarpeiden tukemiseksi.
Eriytetty opetus : Kokemusta opetusmenetelmien ja -resurssien mukauttamisesta luokkahuoneen erilaisiin oppimistyyleihin ja -kykyihin.
Laboratorion turvallisuus ja hallinta : Osaa ylläpitää turvallista laboratorioympäristöä, hallita laitteita ja varmistaa asianmukaisten turvallisuusprotokollien noudattamisen.
Opiskelijoiden arviointi : Osaa suunnitella ja toteuttaa arviointeja edistymisen seuraamiseksi, palautteen antamiseksi ja opetussuunnittelun ohjaamiseksi.
Harrastustoiminta
Bristolin yliopiston tiedeyhteistyöohjelman jäsen, 2022
Myötätuntoinen ja kokenut erityisopettaja, jolla on yli 12 vuoden kokemus monimuotoisten oppimistarpeiden omaavien oppilaiden tukemisesta. Onnistuneesti kehittänyt ja toteuttanut yksilöllisiä opetussuunnitelmia (IEP), jotka paransivat akateemista suoriutumista ja sosiaalista integraatiota. Pyrimme jatkossakin vaikuttamaan merkityksellisesti Belfastissa sijaitsevaan erityistarpeita tarjoavaan kouluun.
Työkokemus
erityisopettaja
Elmwoodin erityiskoulu, Belfast
Syyskuu 2012–nykyhetki
Loin ja toteutin yli 50 yksilöllistä opetussuunnitelmaa (IEP), jotka on räätälöity oppilaiden erityistarpeisiin, mikä johti 40 %:n parannukseen akateemisessa suoriutumisessa.
Perusti vertaistukiohjelman, joka edisti sosiaalista osallisuutta ja paransi opiskelijoiden vuorovaikutustaitoja.
Järjestimme henkilöstölle säännöllisiä koulutustilaisuuksia inklusiivisista opetusstrategioista, minkä seurauksena henkilöstön itseluottamus erityistarpeisten oppilaiden tukemiseen kasvoi 30 %.
Teki yhteistyötä puheterapeuttien, toimintaterapeuttien ja muiden ammattilaisten kanssa tarjotakseen opiskelijoille kokonaisvaltaista tukea ja edistäen opiskelijoiden yleisen hyvinvoinnin 25 prosentin paranemista.
oppimisen tukiavustaja
Newcastlen erityiskoulu, Newcastle upon Tyne
Syyskuu 2008–elokuu 2012
Avusti räätälöityjen oppimisaktiviteettien kehittämisessä ja toteuttamisessa, minkä tuloksena oppilaiden luku- ja laskutaidon testitulokset paranivat 20 %.
Tarjosin henkilökohtaista tukea liikuntarajoitteisille oppilaille varmistaen, että he pystyivät osallistumaan täysipainoisesti kaikkiin luokkahuonetoimintoihin.
Auttoi järjestämään koulunlaajuisia tapahtumia, kuten urheilupäivää ja taideviikkoa, jotka edistivät osallisuutta ja oppilaiden osallistumista.
HOJKSin kehittäminen ja toteutus : Taitava luomaan ja toteuttamaan yksilöllisiä opetussuunnitelmia, jotka on räätälöity kunkin oppilaan ainutlaatuisiin tarpeisiin ja tavoitteisiin.
Inklusiiviset opetusstrategiat : Osaa käyttää mukautuvia menetelmiä ja materiaaleja sen varmistamiseksi, että kaikki oppilaat kykytasosta riippumatta voivat osallistua täysipainoisesti luokkahuonetoimintoihin.
Käyttäytymisen hallinta : Kokemusta positiivisen käyttäytymisen interventioiden ja tukitoimien toteuttamisesta turvallisen ja tuottavan oppimisympäristön edistämiseksi.
Monialainen tiimityö : Taitava työskentelemään tiiviisti terapeuttien, neuvonantajien ja muiden ammattilaisten kanssa varmistaakseen kokonaisvaltaisen lähestymistavan opiskelijan kehitykseen.
Vanhempien ja huoltajien viestintä : Tehokas avoimen ja tukevan viestinnän ylläpitämisessä perheiden kanssa oppilaiden menestyksen tavoitteiden ja strategioiden yhdenmukaistamiseksi.
22 Kuninkaan paraati Cambridge, CB2 1ST 07891 456 789
rupert.langford@academicmail.fi
Henkilökohtainen lausunto
Omistautunut ja innovatiivinen yliopistonlehtori, jolla on 15 vuoden kokemus nyky-Euroopan historian opetuksesta ja tutkimuksesta. Tunnettu kiinnostavien luentojen ja seminaarien kehittämisestä, jotka haastavat opiskelijoita ajattelemaan kriittisesti ja itsenäisesti. Julkaissut useita vertaisarvioituja artikkeleita ja työskentelee parhaillaan kattavan oppikirjan parissa 1800-luvun eurooppalaisista poliittisista liikkeistä. Intohimoinen opiskelijoiden mentoroinnista ja akateemisen huippuosaamisen edistämisestä.
Akateeminen kokemus
Nykyaikaisen Euroopan historian luennoitsija
King's College, Cambridgen yliopisto
Syyskuu 2009–nykyhetki
Piti luentoja ja seminaareja sekä perustutkinto- että jatko-opiskelijoille ja sai keskimäärin opetuksen arviointiarvosanan 4,8/5.
Ohjasi yli 25 kandidaatintutkielmaa ja 10 jatko-opintojen opinnäytetyötä ja opastaa opiskelijoita monimutkaisten tutkimusprosessien läpi.
Kirjoitti laajalti käytetyn oppikirjan 1800-luvun eurooppalaisista poliittisista liikkeistä, ja useat yliopistot käyttävät sitä nykyään.
Julkaissut 12 vertaisarvioitua artikkelia lehdissä, kuten European Historical Review ja Journal of Modern History .
Varmisti 100 000 punnan tutkimusrahoituksen Arts and Humanities Research Councililta (AHRC) hankkeelle, joka käsittelee Ranskan vallankumouksen vaikutusta Euroopan yhteiskuntiin.
Historian opetusavustaja
Warwickin yliopisto
Syyskuu 2006–elokuu 2009
Johti seminaareja ja luentoja varhaismodernista Euroopan historiasta, saavuttaen korkean opiskelijoiden sitoutumisen ja 15 %:n nousun kurssityytyväisyyspisteissä.
Suunnittelin yhdessä kollegoiden kanssa uuden moduulin eurooppalaisesta valistuksesta, josta tuli yksi yliopiston suosituimmista historian kursseista.
Toimi akateemisena neuvonantajana perustutkinto-opiskelijoille auttaen heitä akateemisilla ja urapoluillaan.
Koulutus
Historian tohtori
Cambridgen yliopisto
Syyskuu 2002–kesäkuu 2006
MPhil varhaismodernissa historiassa
Oxfordin yliopisto
Syyskuu 2001–kesäkuu 2002
BA (Hons) historia
Durhamin yliopisto
Syyskuu 1998–kesäkuu 2001
Tutkimusintressit
1800-luvun eurooppalaiset poliittiset liikkeet
Ranskan vallankumouksen vaikutus Euroopan yhteiskuntiin
Nationalismi ja identiteetti nyky-Euroopassa
Taidot
Akateeminen tutkimus ja kirjoittaminen : Taito tehdä perusteellista tutkimusta ja tuottaa korkealaatuisia julkaisuja vertaisarvioiduissa lehdissä, mikä edistää alan kehitystä.
Opetussuunnitelman kehittäminen : Taitava suunnittelemaan ja toteuttamaan innovatiivisia, tutkimukseen perustuvia kursseja, jotka on räätälöity sekä perustutkinto- että jatko-opiskelijoille.
Opiskelijoiden mentorointi : Kokemusta opiskelijoiden akateemisesta ja ammatillisesta ohjaamisesta ja tukemisesta, heidän kasvunsa ja menestyksensä edistämisestä korkeakoulutuksessa.
Julkinen esiintyminen ja luennointi : Taitava pitämään kiinnostavia, hyvin jäsenneltyjä luentoja ja esityksiä monimuotoiselle yleisölle edistäen aktiivista oppimista ja kriittistä ajattelua.
Apurahahakemusten kirjoittaminen ja varainhankinta : Taitava laatimaan vakuuttavia apurahahakemuksia ja hankkimaan rahoitusta tutkimushankkeiden ja akateemisten aloitteiden tukemiseksi.
Taitava laitoksen johtaja, jolla on 18 vuoden kokemus toisen asteen koulutuksesta, erikoistuen matematiikkaan. Osoittanut menestystä opettajatiimin johtamisessa oppilaiden suoriutumisen ja sitoutumisen parantamiseksi. Kehitti ja toteutti innovatiivisia opetusstrategioita, jotka nostivat GCSE-kokeiden läpäisyastetta 20 %. Sitoutunut edistämään yhteistyöhön perustuvaa ja tukevaa oppimisympäristöä, joka voimaannuttaa sekä oppilaita että opettajia.
Johtamiskokemus
Matematiikan laitoksen johtaja
Pyhän Paavalin lukio, Helsinki
Syyskuu 2015–nykyhetki
Johti 15 matematiikanopettajan tiimiä ja valvoi opetussuunnitelmien kehittämistä ja toteutusta avainvaiheilla 3, 4 ja 5.
Matematiikan GCSE-kokeiden läpäisyastetta parannettiin 70 prosentista 90 prosenttiin kohdennettujen interventio-ohjelmien ja eriytetyn opetuksen avulla.
Otimme käyttöön vertaistukijärjestelmän, joka paransi oppilaiden yhteistyötä ja paransi kokonaisarvosanoja 15 %.
Järjestin ja vein henkilökunnalle ammatillisen kehityksen työpajoja tehokkaista opetuskäytännöistä ja teknologian integroinnista luokkahuoneessa.
Solmittiin kumppanuuksia paikallisten yliopistojen kanssa tarjotakseen edistyneitä oppimismahdollisuuksia menestyville opiskelijoille, minkä seurauksena A-tason matematiikan ilmoittautumismäärät kasvoivat 30 %.
Matematiikan laitoksen varajohtaja
Wimbledonin lukio, Helsinki
Syyskuu 2010–elokuu 2015
Avusti matematiikan laitoksen johtamisessa keskittyen opiskelijoiden suoriutumisen seurantaan ja interventiostrategioihin.
Kehitin uuden arviointijärjestelmän, joka tarjosi tarkempaa tietoa opiskelijoiden edistymisestä, mikä johti paremmin kohdennettuun tukeen ja parempiin tuloksiin.
Koordinoitiin opetussuunnitelman ulkopuolisia matematiikkakilpailuja ja -kerhoja, mikä lisäsi oppilaiden osallistumista STEM-alaan liittyvään toimintaan 40 prosentilla.
Matematiikan opettaja
Kingstonin lukio, Kingston upon Thames
Syyskuu 2005–elokuu 2010
Opettanut matematiikkaa KS3-, KS4- ja A-tason oppilaille ja saavuttanut jatkuvasti korkeita läpäisyprosentteja ja positiivista opiskelijapalautetta.
Kehitin ja pilotoin uuden sovelletun matematiikan A-tason matematiikan moduulin, jonka laitos myöhemmin otti käyttöön.
Toimin vastavalmistuneiden opettajien mentorina ja annoin ohjausta oppituntien suunnittelussa ja luokanohjauksessa.
Koulutus
Koulutusjohtamisen ja -hallinnon maisteri
Yliopisto Helsinki (UCL)
Syyskuu 2013–kesäkuu 2015
PGCE toisen asteen matematiikassa, QTS
King's College Helsinki
Syyskuu 2004–kesäkuu 2005
Matematiikan kandidaatti (Hons)
Keisarillinen korkeakoulu Helsinki
Syyskuu 2001–kesäkuu 2004
Sertifioinnit
Ylimmän johtajuuden kansallinen ammattipätevyys (NPQSL), 2018
Lasten turvaaminen koulutuksessa, taso 3, 2020
Taidot
Osaston johtaminen : Taitava johtamaan ja inspiroimaan opettajatiimiä, edistämään yhteistyötä ja edistämään osaston strategista visiota akateemisen huippuosaamisen saavuttamiseksi.
Opetussuunnitelmien kehittäminen ja toteutus : Kokemusta koulutusstandardien ja koulun tavoitteiden mukaisten kattavien opetussuunnitelmien suunnittelusta, tarkistamisesta ja toteuttamisesta.
Datalähtöinen opetus : Taitava analysoimaan opiskelijoiden suoriutumistietoja opetuskäytäntöjen tueksi, tunnistamaan parannuskohteita ja edistämään kohdennettuja interventioita.
Opettajien koulutus ja kehittäminen : Taitava mentoroimaan ja kouluttamaan opettajia työpajojen, luokkahuonehavainnoinnin ja ammatillisten kehitysohjelmien avulla opetuksen tehokkuuden parantamiseksi.
Opiskelijoiden suoritusten analysointi : Taitava arvioimaan arviointitietoja edistymisen seuraamiseksi, trendien tunnistamiseksi ja yksilöiden ja ryhmien saavutusten tukemiseksi tarkoitettujen strategioiden toteuttamiseksi.
St. Paulin lukion vuosittaisen matematiikkaolympialaisen pääjärjestäjä
1. Kirjoita opettajasi ansioluetteloon mukaansatempaava kirjoitus ja kirjoitusasu
Joku on joskus sanonut, että todellinen ymmärrys piilee kyvyssä selittää asia yksinkertaisesti. Jos et pysty selkeästi ilmaisemaan opettajan ansioluettelossasi, miksi sinut pitäisi palkata, uskotko todella olevasi paras ehdokas tehtävään?
Opettajan ansioluettelon kirjoittaminen on helppoa. Älä tee tylsää tehtävälistaa. Tee sen sijaan lyhyt yhteenveto vaikuttavimmista saavutuksistasi, opetustaidoistasi ja kokemuksestasi. Vastaa vain seuraaviin opettajan ansioluettelon kysymyksiin yhdellä lauseella kuhunkin:
Kuka olet, millaisia kokemuksia sinulla on?
Minkä tyyppisen opetuksen antamisesta sinulla on kokemusta?
Mikä on vaikuttavin saavutuksesi?
Mikä on ainutlaatuisin saavutuksesi?
Mitä toivot saavuttavasi tässä työssä? (Ajattele enemmän koulua kuin itseäsi.)
Vaikka aloitat opetusalan ansioluettelopohjan kirjoittamisen henkilökohtaisella lausunnolla, sen kirjoittaminen on huomattavasti helpompaa vasta sitten, kun olet täyttänyt kaikki muut ansioluettelosi osiot (ja siksi sitä kutsutaan myös ansioluetteloyhteenvedoksi ).
Opettajan CV-esimerkkejä Suomen työpaikkoihin: henkilökohtainen lausunto
Intohimoinen ja dynaaminen kuvataide- ja muotoilun opettaja, jolla on yli 7 vuoden kokemus innostavien ja innovatiivisten oppituntien pitämisestä 3. ja 4. luokalla, jopa 31 oppilaan ryhmille. Myötävaikutti Clapham Academyn saavuttamaan Ofsted-arvosanan "Erinomainen". Sain jatkuvasti tunnustusta erinomaisuudesta oppituntien suunnittelussa ja toteutuksessa. Ohjasin useita 4. luokan oppilaita menestyksekkäästi palkintokorokkeille alueellisissa taidekilpailuissa. Etsin nyt uusia haasteita monimuotoisemmassa ja nopeatempoisemmassa keskustan kouluympäristössä.
Vahva ansioluetteloyhteenveto vakuuttaa rekrytoijan siitä, että olet täydellinen ehdokas. Säästä aikaa ja valitse ura-asiantuntijoiden kirjoittama valmis ansioluettelo ja mukauta se tarpeisiisi LiveCareerinansioluettelotyökalulla.
2. Kirjoita vahva opettajan ansioluettelo ja työkuvaus
Tuntisuunnitelmien laatiminen. Tuntien pitäminen. Tuen tarjoaminen. Nämä kaikki ovat opettajien huonolaatuisista CV-esimerkeistä poimittuja työpaikkailmoituksia.
Sen sijaan, että keskittyisit siihen, mitä olit tekemässä, keskity siihen, millaisen vaikutuksen sait aikaan. Kuinka monta oppilasta opetit, mitä parannuksia teit, mitä ongelmia ratkaisit? Minkä muutoksen sait aikaan?
Listaa 5–9 kohtaa viimeisimmästä opetustyöstäsi ja aseta ne tärkeysjärjestykseen seuraavan otsikon alle:
[Työnimike]
[Koulun nimi, sijainti]
[Työsuhteen päivämäärät]
Vanhemmissa tehtävissä käytä vähemmän luettelomerkkejä.
Opettajan CV-esimerkkejä: työkokemus
Taide- ja muotoiluopettaja
Clapham Academy, Helsinki
Syyskuu 2017–nykyhetki
Toteutti KS3- ja KS4-kansallisia opetussuunnitelmia, mukaan lukien GCSE-taiteen ja muotoilun, enintään 31 oppilaan luokille.
Suunnittelin ja toteutin luovia tuntisuunnitelmia, jotka kannustivat vapaaseen ilmaisuun KS3-tasolla, minkä seurauksena taiteen ja muotoilun opintoja valitsevien oppilaiden määrä kasvoi 21 % GCSE-tasolla.
Osallistuti KS4-oppilaita interaktiivisten ryhmäopetusten ja kohdennetun yksilötyön yhdistelmällä, mikä johti A*-C-arvosanan nousuun 72 prosentista 91 prosenttiin GCSE-taiteen ja suunnittelun opintojaksolla.
Tein yhteistyötä kollegoiden kanssa riskiryhmään kuuluvien oppilaiden tukemiseksi ja kehitin välituntien ja koulun jälkeisten taidetuokioiden ohjelman, mikä johti parempaan oppilaiden sitoutumiseen.
Luotiin johdonmukainen viestintä vanhempien kanssa kouluportaalin kautta, mikä osaltaan vähensi oppilaiden poissaoloja 35 %.
Neuvottelin merkittävän alennuksen piirustuspöydän irtotavarana ostamisesta ja Adobe Photoshop -lisensseistä, mikä säästi koululle 3 500 puntaa.
Myötävaikutti koulun saavuttamaan 'Erinomaisen' Ofsted-luokituksen tänä aikana.
3. Korosta koulutusta opetusansioluettelossasi
Opettaa haluavien on osoitettava osaavansa. Miten? Ilmoittamalla asianmukaiset pätevyysvaatimukset opettajan ansioluettelossa. Listaa pätevyytesi käänteisessä aikajärjestyksessä.
Esitä PGCE-, QTS- ja muut opetussertifikaattisi seuraavalla tavalla:
Jos sinulla ei ole opetuskokemusta, voit lisätä koulutusosioosi luettelokohtia, joissa kerrot asioista, joissa olet menestynyt, tai kokemuksista, joita olet saanut koulutuksen tai opiskelun aikana.
Opettajan CV-esimerkkejä: koulutus
Koulutus
PGCE Taide ja muotoilu, QTS, syyskuu 2014–kesäkuu 2015
4. Listaa opettajan ansioluetteloosi asiaankuuluvat opettajan taidot
Ellet ole aivan täynnä opettajan ansioluettelopohjaasi kokemuksella ja saavutuksilla, sinulla on todennäköisesti vähän tilaa jäljellä etkä juurikaan aavistustakaan, mitä sillä tekisit. Ansioluettelotaidot osoittavat ytimekkäästi lisäsyitä palkata sinut.
Yli 6 miljoonan CV:n luontityökalullamme luodun ansioluettelon perusteella havaitsimme seuraavaa*:
Opettajat luovat yleensä 2,1 sivun pituisia ansioluetteloita.
Opettajan ansioluetteloon lisätään keskimäärin 7 taitoa.
Opettajien suosituimpia taitoja ovat oppituntien suunnittelu, lapsikeskeinen oppiminen, lapsen käyttäytymisen hallinta, kärsivällinen ja välittävä asenne sekä oppimistyylien arviointi.
Opettajien keskimääräinen työkokemus on 86 kuukautta.
*Tiedot ovat 12 kuukauden ajalta (elokuu 2023–elokuu 2024).
Se voi myös tarkoittaa työpaikkailmoituksesi tärkeimpien kohtien toistamista. Valitsetpa minkä tahansa version, rajoita itsesi 5–10 kohtaan (yhdistelmä kovia ja pehmeitä taitoja ) ja varmista, että valitsemasi taidot ovat erittäin relevantteja ilmoitetun työpaikan kannalta.
Opettajan CV-esimerkkejä: taidot
Taidot
Ulkona ja kokemuksellisesti tapahtuva oppiminen : Taitava suunnittelemaan käytännönläheisiä ulkotaidekokemuksia, jotka inspiroivat luovuuteen ja yhdistävät oppimisen tosielämän konteksteihin.
Luova oppituntien suunnittelu : Taitava luomaan innovatiivisia ja innostavia taidetunteja, jotka vastaavat oppilaiden monimuotoisiin tarpeisiin ja kannustavat tutkimaan.
Digitaalisen taiteen ja teknologian integrointi : Kokemusta digitaalisten työkalujen ja ohjelmistojen hyödyntämisestä taiteellisten tekniikoiden parantamiseksi ja modernin teknologian integroimiseksi luokkahuoneeseen.
Konfliktienratkaisu : Taitava edistämään yhteistyöhön perustuvaa ja tukevaa ympäristöä ratkaisemalla konflikteja tehokkaasti ja edistämällä myönteistä vuorovaikutusta.
Luokkahuoneen hallinta ja sitouttaminen : Taitava ylläpitämään järjestelmällistä, dynaamista ja osallistavaa luokkahuonetta, joka edistää osallistumista ja oppimisintoa.
5. Lisää osioita opettajan ansioluetteloon
82 % esimiehistä palkkaisi mieluummin jonkun, jolla on vapaaehtoistyökokemusta. Sinulla voi olla palkintoja, jotka ovat lisäsyy palkata sinut. Kielet kannattaa aina mainita opettajan ansioluettelossa Suomessa.
Älä lisää opettajan ansioluetteloon kuvauksia henkilökohtaisesta elämästäsi (elleivät harrastukset ja kiinnostuksen kohteet korosta asiaankuuluvia työtaitoja ja asenteita). Varmista, että kaikki listaamasi asiat ovat relevantteja hakemasi tehtävän kannalta tai ainakin osoittavat kykysi tasapainoilla useiden vastuiden tai tehtävien kanssa samanaikaisesti.
6. Kirjoita opettajan saatekirje opettajan ansioluettelon liitteeksi
Oppiminen on subjektiivinen kokemus. Voit opettaa täsmälleen saman asian sanasta sanaan sadalle lapselle, ja he kaikki oppivat eri määriä ja keskittyvät eri asioihin. Siksi ei ole parempaa tapaa osoittaa henkilökohtaista osuuttasi kuin opettajan saatekirjeessä .
1. kappale (60–80 sanaa): Kokemuksesi vuosien määrä ja syy, miksi olet ainutlaatuinen ehdokas ja erotut joukosta.
2. (pää)kappale (120–200 sanaa): Kaksi tai kolme tärkeintä mittaria tai saavutusta, jotka osoittavat, että pystyt käsittelemään uuden työnantajasi odotuksia.
3. kappale (40–60 sanaa): Kerro, mitä toivot tekeväsi heidän hyväkseen.
Muista kirjoittaa saatekirje jokaiseen hakemukseesi. Älä lähetä yhtä yleistä hakemusta kaikkialle. Kohdennettu saatekirje on paljon vaikuttavampi.
Mitä muuta kannattaa muistaa opettajan ansioluetteloa kirjoittaessa?
Hyviä asioita tapahtuu, kun saat opettajanOikein muotoiltu ansioluettelo. Jos muotoilet sen väärin, opettajasi ansioluettelo voi päätyä nopeasti roskikseen.
Varmista, että opetusalan ansioluettelosi mallipohja jaulkoasusaavat parhaat pisteet:
Sinun ei tarvitse olla CV:n kirjoittamisen asiantuntija. LiveCareerinCV-rakentajastalöydät valmiita sisältöjä jokaiselle toimialalle ja tehtävälle, joita voit sitten lisätä yhdellä napsautuksella.
Vastasimmeko kaikkiin kysymyksiisi opettajan ansioluettelon kirjoittamisesta? Onko sinulla työnhakuun liittyviä vinkkejä ja niksejä, joita haluaisit jakaa? Oliko opettajan ansioluetteloesimerkki ja -malli mielestäsi hyödyllinen? Käytä alla olevaa kommenttiosiota. Odotan innolla yhteydenottoasi.
Näin tarkistamme sisältöä LiveCareerissa
Toimituksemme on tarkistanut tämän artikkelin varmistaakseen, että se on LiveCareerin toimituksellisten ohjeiden mukainen. Tarkastuksen tarkoituksena on varmistaa, että asiantuntijaneuvomme ja suosituksemme ovat yhdenmukaisia kaikissa uraoppaissamme ja että ne ovat linjassa nykyisten CV:n ja saatekirjeen kirjoitusstandardien ja -trendien kanssa. Yli 10 miljoonaa työnhakijaa luottaa meihin, ja tuemme heitä unelmatyönsä löytämisessä. Jokaista artikkelia edeltää tutkimus ja tarkastelu sen varmistamiseksi, että sisältömme vastaa markkinoiden nykyisiä trendejä ja kysyntää.
LiveCareer-tiimi on jakanut parhaat neuvot, jotka auttavat sinua edistämään uraasi. Toimitustiimimme asiantuntijat ovat kirjoittaneet yli sata opasta täydellisen ansioluettelon tai hakemuskirjeen kirjoittamiseen.